Cape Town.. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Maaike - WaarBenJij.nu Cape Town.. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Maaike - WaarBenJij.nu

Cape Town..

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

11 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Donderdag 09-10-2014 was het dan zover...Eindelijk een stapje dichter naar mijn droom. Afrika! Zuid-Afrika had ik eigenlijk nooit in gedachte, maar door een mail van een familielid, Jetty, ben ik meer geïnteresseerd geraakt in Zuid-Afrika. Na af en toe mail contact te hebben gehad, heb ik uiteindelijk besloten, vorige week, een ticket te boeken naar Cape Town (Kaapstad).

Ik had het besluit genomen om via Rotterdam te vliegen. Dat leek mij makkelijker omdat ik daar 10 min vandaan woon. Het was idd veel makkelijker en daardoor was niet alleen mijn zusje en Selena aanwezig, maar kwamen Irene en Kelly ook mee! Nou dachten wij nog even een bakkie samen te kunnen doen daar, maar voor ik het wist kon ik gelijk inchecken en boarden. Natuurlijk erg fijn zo snel, maar vond het minder leuk om zo snel afscheid te moeten nemen. Wilde iedereen nog even op mijn gemak terug appen om te bedanken voor de leuke appjes, maar ook daar had ik geen tijd meer voor....Misschien toch de volgende keer vanaf Schiphol?

Ik vloog met Turkisch Airlines...Echt een hele fijne vliegtuig maatschappij! Goed verzorgt allemaal. Eerst 3.5 uur vliegen naar Istanbul en daar 5 uur wachten totdat ik weer de lucht inging naar Johannesburg en daarna Kaapstad. In totaal duurde dat weer 21 uur. Alles is mij reuze meegevallen.. Het alleen reizen, de mensen en de ellenlange tijden. Voor ik het wist was ik er! Ook het alleen reizen viel mij best mee.. In Turkije was het wel beetje spannend, vooral het zoeken! Ze spraken daar ook weinig Engels.. Het vliegtuig naar Kaapstad was echt goed verzorgd!

Eenmaal aangekomen in Kaapstad is het ook nog best spannend. Gelukkig zat er iemand naast mij die kwam uit Zuid Afrika en die kon mij wel het een en ander vertellen. Maar uiteindelijk verdween hij natuurlijk ook na de koffers. Daar stond ik dan...Wachten op mijn koffer! Wilde nog zo'n karretje pakken waar je de koffers opzet, kreeg ik die niet te pakken.. Na de derde keer gaf ik maar op.. Voelde mij (zoals ik ben) beetje stom overkomen en ongemakkelijk.. Uiteindelijk had ik mijn koffer. Alles ging daar ook erg snel! Het was niet zo'n groot vliegveld en wij waren de enige vlucht die aankwam. Heb gelijk geld gewisseld! Jeetje, wat een hoop geld heb je dan ineens op zak..3150 Rand! Wauw! Hahaha... Daar ging ik dan.. Door de douane.. Allemaal donkere mensen werken daar en allemaal hadden ze niks te doen.. Kon gelijk doorlopen, maar voelde mij toch wel ergens bekeken.. Gelukkig duurde het niet lang en zag ik Jetty al vrij snel. Een vrouw van 72 jaar. Jeetje, wat is dat een fitte vrouw! Moesten best een eind lopen en omdat ik zo onzeker was om zo'n karretje te pakken bij de koffers, had ik het na een tijdje best zwaar met een koffer van 30 kilo aan mijn hand en aan de andere kant mijn handbagage.. Vlakbij de auto (wat ik niet wist op dat moment) zag ik zo'n karretje staan! Los!! Yes... Kon ik daar mijn koffer opzetten, wat was ik opgelucht, want wist niet of ik het nog wel zou trekken..hihi.. en Jetty maar lopen met haar nikes aan! Bij de auto wilde ik instappen bij de bijrijders kant, maar tot mijn verbazing zat daar het stuur.. Natuurlijk, links rijden hier! Zijn meteen doorgereden naar haar zoon, die vlakbij het vliegveld werkt. Daar een bakkie gedaan en gelijk foto's bekeken van zijn gezin en de overleden man van Jetty. Daarna Heeft Jetty gelijk bijna heel Gordensbay laten zien... Wauw! Ga ik hier verblijven?? Wat een paradijs! Helaas kwamen wij onderweg ook nog krottenwijken tegen van bijna 30 km lang... Moeilijk om te zien.. Allemaal zo dicht op elkaar enzo. Gelukkig zitten wij daar niet in de buurt. Na uren gereden te hebben (omdat ze mij graag alles wilde laten zien) zijn we naar haar huis gereden. Echt een heel leuk (wel ouderwets) huisje. Maar wel heel mooi en ook best groot! Heb een mooie slaapkamer met veel kast ruimte en een groot bed! Ook kreeg ik een eigen badkamer, met een eigen toilet! Gelukkig maar.... Al vrij snel gingen we weer de deur uit, want we gingen eten bij haar zoon en gezin. Ook weer een prachtig huis! Daar een paar stukjes pizza gegeten en een wijntje en toen gingen bij mij toch wel mijn ogen hangen. Had bijna niet geslapen en was toch al even onderweg! Gelukkig zag Jetty het en gingen wij rond 21.00 naar huis. Meteen thuis aangekomen ben ik meteen mijn bed ingedoken en was ik ook zo weg.....

In de ochtend werd ik wakker met een zonnetje in mijn gezicht! Heerlijk wakker geworden en ook heerlijk geslapen! Oja, hier is geen tijdverschil, dus ook best makkelijk mijn ritme te behouden. Vandaag zijn we naar Livewell geweest. Een tehuis voor dementerende mensen. Er was daar een feestje, omdat ze 3 jaar bestonden. Ik ging graag mee, want daar wil ik ook graag vrijwilligers werk gaan doen. Heb meteen met de directeur gesproken en ik ben van harte welkom om daar voor 3 maanden te komen. Van de week heb ik daar een afspraak. Was een erg mooi gebouw en ook veel warme mensen. Daar hebben we wat gegeten en zijn daarna naar Vergelegen gegaan. Een hele grote 'tuin' met eeuwen oude bomen. Daar was ook veel slavenarbeid vroeger. Was een mooie tuin, alleen het idee dat daar slaven waren maakte mij ook wel weer bedroefd. Als het goed is staan de foto's ook op de site...Verder nog een beetje rond gereden en daarna naar huis voor een bak koffie...

Dit was het zo'n beetje vanaf gister. Natuurlijk heb ik nog genoeg te vertellen, maar sommige dingen kan ik beter niet vertellen op zo'n site.
En ik begin het nu wel zo'n beetje zat te raken dat ik al een tijd op de laptop zit. Foto's uploaden ging al een hele tijd niet en ik heb ook geen idee of dat dit ook gelukt is! Ik hoop dat jullie mijn blog lezen, want om nou iedereen terug te appen is toch wel beetje veel. Maar het hoeft niet en anders vertel ik het gewoon nog eens als ik terug ben in Nederland.....Als ik terug kom! Hihi...

  • 12 Oktober 2014 - 11:35

    Syl En Erik:

    Wauw,wat leuk om je hier tevolgen en iets van je telezen.zijn trost op je.geniet van al het moois lieverd.dikkekussss

  • 14 Oktober 2014 - 23:14

    Carine:

    Nou jaaaaa, Afrika !!!!!
    Wouw, wat gaaf voor je !
    Eindelijk je droom en het verlangen van je hart achterna.
    Geniet met volle teugen lieve Maaike
    Ik wens je een mooie en vooral bijzondere tijd toe !
    ZIJN zegen en van mij een Zeeuwse dikke kus X

  • 15 Oktober 2014 - 11:27

    Yvonne:

    Hoi Maaike, wat leuk om met jou verslag mee te kunnen reizen. Volg je hart meis :-) Geniet van al het moois dat op je pad komt, dikke knuffel en xxx Yvonne & Henk

  • 15 Oktober 2014 - 14:36

    Sandy:

    Hoi lieve Maaik,

    Super gaaf joh, Zuid-Afrika!!! Echt stoer van je!
    Ik hoop dat je een hele, mooie en bijzondere tijd tegemoet gaat.
    Met veel plezier lees ik mee op jouw blog.
    Liefs Sandy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

31 Oktober 2014

Nog een laatste stukje..

27 Oktober 2014

Verblijf in Agape

21 Oktober 2014

Nog even snel voordat ik paar dagen weg ben..

18 Oktober 2014

Even een update..

14 Oktober 2014

Nog een stapje dichterbij..
Maaike

Niet nodig, jullie kennen mij wel....(toch?) ;-)

Actief sinds 11 Okt. 2014
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 4165

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: