Nog een klein stukje - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Maaike - WaarBenJij.nu Nog een klein stukje - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Maaike - WaarBenJij.nu

Nog een klein stukje

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

12 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Eigenlijk niet zoveel te vertellen... Heb weinig meegemaakt, maar wel veel gezien vandaag! Vanmorgen werd ik alweer 'vroeg' wakker door het zonnetje in mijn gezicht. Natuurlijk heerlijk wakker worden, maar was toch ook wel klein beetje geïrriteerd, meer omdat ik de avond voor het slapen gaan, mijn oog maskertje had opgezet voor het zonnetje de volgende dag... Maar omdat ik van alles hoorde rondom het huis van Jetty, had ik besloten mijn maskertje weer af te zetten, zodat ik alles in de gaten kon houden... Hier staat er in Gorden's Bay een flinke wind iedere dag! Heerlijk zo overdag, maar in de avond koelt het af en lijkt het alsof het herfst is zoals in Nederland. Dus eenmaal in m'n bed begonnen mijn gedachtes toch wel een beetje te toeren in m'n hoofd.. Wat als??? Zo'n harde wind.. Ik hoorde van alles kraken, bonken, vallen.. Iedereen in de omgeving heeft waakhonden, maar Jetty niet.. Ze wilt niet, omdat iedereen om haar waakhonden heeft en die blaffen wel zodra er gevaar is, zegt ze.. Maar wat nou als iemand weet dat Jetty alleen woont? Hmmmm... Ok.. Masker af, zodat ik toch gelijk kan reageren als er iemand in huis is.. (nu praat ik stoer, maar als het zo is lig ik waarschijnlijk als eerste onder het bed.. ;-0) Maar goed, ik werd dus wakker met het zonnetje in mijn gezicht! Had ik nou maar...... Dus vanavond zet ik mijn angst opzij en slaap ik met een oog masker op!! Vanmorgen weer heerlijk ontbeten, Jetty zorgt goed voor mij. Gister al een salade (met tonijn!) en vandaag een heerlijke groente taart op met bonen salade (zuid afrikaans) Jaja... En alles vond ik lekker... Heerlijk zelfs..

Vanmorgen gingen we op pad met de kar (auto) We zijn naar vier punten geweest en hebben een grote ronde gemaakt. Van Gordens Bay naar Grabouw naar Franschenhoek en daarna naar Stellenbosch. We zijn naar de duurste wijken van Kaapstad geweest... Mooie huizen en tuinen hoor, voor weinig geld!! Daar hebben we wat geluncht en gewinkeld. Ik moet zeggen dat het erg goedkoop is voor een Nederlander. 2 Latte en broodje kip met mayo en patat en ik was nog geen 10 euro kwijt...

Verder zijn we langs en tussen de bergen geweest en hebben daar wat foto's gemaakt. Prachtig uitzicht! En veel motorrijders! Ik ga ook eens kijken of ik een motor kan huren hier, want dat is toch een hele beleving lijkt mij. Pa... Ons volgende toer wordt dus Zuid Afrika.. Begin maar vast te sparen..;-) Onderweg ook bavianen gezien en geprobeerd nog foto's te maken, maar ging allemaal erg snel en we konden niet stoppen, helaas...

We zijn nog een smoothie gaan eten bij een bessen kwekerij en heb een smoothie op van bessen. Smakelijk! Daar heb ik dan eindelijk even mijn half uur momentje in de zon kunnen zitten.. Jetty houdt niet zo van in de zon zitten en dat vind ik wel jammer...

Verder heb ik nog genoeg te vertellen, maar zoals ik al eerder zei zal ik niet al mijn gevoelens en gedachtes opschrijven, want dan ben ik nog wel even verder.

Morgenochtend gaat Jetty naar de kapper en iets met haar schoenen... Heb aangegeven dat ik dan iets voor mezelf ga doen, want dat heb ik toch wel even nodig hoor. Ik ga dus lekker een ochtend naar het mooie strand!!

Nogmaals bedankt voor alle appjes en berichtjes.. Dikke kusssss

  • 12 Oktober 2014 - 22:09

    Gert:

    Leuk van je te horen Maaike!!!!!!

    geniet ervan en leuk zo nu en dan een berichtje te lezen!!

    Big hug!!!!!

  • 13 Oktober 2014 - 06:49

    Karin:

    Wauw Maaike, wat leuk om zo mee te lezen... Klinkt heerlijk allemaal, vast een belevenis.... Geniet ervan, ik ga zo kijken of ik de foto's kan bekijken..
    Heel veel plezier, hopelijk is het wat je ervan verwacht!!!
    Kus van ons

  • 13 Oktober 2014 - 15:34

    Wil Van Egten :

    Haai lieverd .wat supergaaf om met jou mee te gaan op reis .erg leuk .
    Geniet ervan .dan doe ik het ook .xx

  • 13 Oktober 2014 - 16:55

    Opa En Oma Oosterhuis:

    Hallo Maaike, dit is de tweede keer dat ik een reactiestuurr, maar ik zie dat het verdwenen is. Misschien heb ik het niet goed gedaan. Maaike geniet van alles en dat doe je vast wel. Vanmiddag zijn Moniek, Selena en Jonathan geweest. Erg gezellig. Moniek had lekker gebak meegenomen en Jonathan heeft mijn computer weer helemaal in orde gemaakt. Wat is Selana gegroeid, bolle bolle kop heeft ze gekregen.
    Iedereen vind het leuk dat je een reisverslag schrijft. Heel veel plezier. Een dikke kus van opa en oma.XXXX
    .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

31 Oktober 2014

Nog een laatste stukje..

27 Oktober 2014

Verblijf in Agape

21 Oktober 2014

Nog even snel voordat ik paar dagen weg ben..

18 Oktober 2014

Even een update..

14 Oktober 2014

Nog een stapje dichterbij..
Maaike

Niet nodig, jullie kennen mij wel....(toch?) ;-)

Actief sinds 11 Okt. 2014
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 4161

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: